Ani ďalších deväť mesiacov nestačilo Hlohoveckej regionálnej rozvojovej agentúre (HL RRA), aby dokončila predražený internetový portál. Ten mal spropagovať región. Stránke stále chýba najmä anglická verzia. Upozorniť na možnosti tunajšej oblasti mali aj avizované súťaže na facebooku a marketingová kampaň. Tie by sa určite osvedčili práve teraz, kedy mesto organizuje rôzne podujatia pri príležitosti významného jubilea.
Agentúra získala zákazku v zmanipulovanom výberovom konaní pod taktovkou oddelenia regionálneho rozvoja tunajšej radnice. Výber vhodnej firmy prebehol jednoduchým prieskumom trhu. S výzvou na predloženie cenovej ponuky na vytvorenie takejto webstránky mesto oslovilo tri firmy. „Náhodne“ vybrané spoločnosti z Hlohovca, Nitry a Oravskej Polhory sa síce primárne tvorbou internetových projektov nezaoberajú, nič im ale nebránilo objednať si tieto služby u iných dodávateľov.
Spriaznení podnikatelia z rovnakých miest zároveň dodali ponuky k ďalšej zákazke za takmer 30-tisíc eur. Všetky na totožných tlačivách, s podobnými sumami a rovnakou chybou.
Riaditeľ HL RRA Marek Lietava cenové ponuky predložené spolužiakom, kamarátmi a manželkou svojho bývalého šéfa, vysvetľuje jednoducho: „Bez komentára.“ Rovnako výstižne ozrejmuje aj školácku chybu, ktorú urobil ten, kto celé toto divadlo pripravoval. Vo všetkých ponukách na vytvorenie webstránky je totiž omylom skopírovaná veta z úplne iného výberového konania.
Agentúra týmto spôsobom prišla k objednávkam za vyše 55-tisíc eur. Všetko v rámci projektu Via Hlohoviensis, ktorý sama v expresnom termíne za necelých 20-tisíc eur pre mesto pripravila. Okrem ceny je však rovnako otázny aj skutočný význam niektorých jej aktivít.
Koncepcia cestovného ruchu, dielo HL RRA, je dokument, ktorý zaujal poslancov len dvakrát. Na mimoriadnom zasadnutí mesto zdôvodňovalo ukradnuté fotografie omylom a nesprávnym uvedením autorov. Na inom zastupiteľstve vznikla polemika okolo obálky dokumentu. Repkové pole nepovažovali zástupcovia občanov za dostatočne výstižné pre región. Obsahom sa už viac nikto nezaoberal. Zmysel štúdie za 27 900 eur pre oživenie cestovného ruchu tak naďalej zostáva záhadou.
Lietava obhajuje výsledky agentúry šancou využiť európske peniaze, ktoré by inak získal niekto druhý, alebo sa vrátili do rozpočtu Nemcov, Francúzov a iných prispievateľov. Aktuálne mesto prostriedky z projektu čerpá na rôzne kultúrne, športové a gastronomické aktivity. Tento víkend to bola súťaž vo varení gulášu a futbalový turnaj. Objednávka „gulášpartie“ mestských častí bola vystavená na 7 609 eur a na športový zápas vyhradili 12 441 eur. Naviac mesto v súvislosti s projektom prefinancuje tisíce brožúr, DVD a propagačný film.
Vypracovanie projektu - VIA HLOHOVIENSIS | 19 500 Eur |
Internetový informačný portál cestovného ruchu okresu Hlohovec | 27 500 Eur |
Analýza situácie v cestovnom ruchu - Stratégia ces. ruchu okr. Hlohovec | 13 750 Eur |
Strategická časť dokumentu - Stratégia ces. ruchu okr. Hlohovec | 14 150 Eur |
Externý manažment projektu Bailey Bridge - starý most Šulekovo | 600 Eur |
75 500 Eur |
Napriek lukratívnym zákazkám dnes agentúra nemá ani vlastnú webstránku. Doména je už viac ako mesiac nezaplatená, a tak sa o jej existencii nič nedozviete. Funkčnou internetovou stránkou firmy, ktorá získala mestskú objednávku na vytvorenie regionálneho portálu, tak zostáva len facebookový profil s jediným fanúšikom.