O spustení parkovného sme
informovali ešte vlani. Dotkne sa námestia a plochy pred Tatra bankou. Rozhodli o tom poslanci, ktorí uvítali i prevádzkovanie mestskou spoločnosťou. Či sa počet lokalít rozšíri, ukáže čas. Nie všetci Hlohovčania prijali zavedenie s nadšením. Niektorí tvrdia, že vďaka tomu z parkovísk vymiznú autá, ktoré dlhodobo blokujú miesta. Iní zas nadávajú na ďalšie vyťahovanie peňazí.
Prípravou návrhu poverilo mesto šéfa technických služieb Jozefa Vavra. Ten avizoval jeho predloženie ešte na decembrové rokovanie poslancov. So spustením parkovného sa počítalo v jarných mesiacoch. Zatiaľ sa tak nestalo. „Decembrové zastupiteľstvo bolo už samo o sebe dosť rušné a boli tam aj iné, dôležitejšie témy,“ uviedol Vavro. Šéf poverenej firmy musel taktiež dopracovať rôzne alternatívy a spôsoby financovania. Doriešenie parkovného sa tak presunulo a pravdepodobne sa objaví na aprílovom zastupiteľstve. Predtým materiál prerokujú príslušné komisie a mestská rada. Po schválení návrhu mesto vyberie dodávateľa systému.
Námestie je na spustenie najvhodnejšie
„Námestie sv. Michala je asi najvhodnejšia plocha na spustenie postupného zavádzania regulovaného parkovného, keďže sú tam vybudované všetky náväznosti,“ uviedol na margo kľúčovej lokality Vavro. Zavedenie systému si vyžiada iba minimálne stavebné úpravy. Zóna je určená od svetelnej križovatky naprieč námestím až po križovatku Podzámskej s Ulicou kpt. Nálepku. Smerom nadol bude siahať od pomníka až po časť Pod Beranom.
Navrhol som rekonštrukciu plochy
Zanedbané parkovisko pri Tatra banke zatiaľ spoplatnia bez stavebných úprav. „Navrhol som, aby sme plochu v horizonte 1-2 rokov za vybrané finančné prostriedky zrekonštruovali,“ ozrejmil šéf technických služieb. Tieto práce by nemali pozostávať iba z natiahnutia asfaltu na existujúci povrch. Bude potrebné i odvodnenie a iné terénne úpravy.
Na námestí sa zatiaľ uvažuje o osadení troch automatov. Pri Tatra banke budú fungovať dva. Náklady na jedno zariadenie sa pohybujú do 5-tisíc eur. K tejto sume treba ešte pripočítať investície na dopravné značenie a samotný servis zariadení. Kontrolu platieb zabezpečia mestskí policajti.
Návrh parkovného definuje niekoľko skupín. Prvú kategóriu tvoria rezidenti s trvalým pobytom v danej lokalite. Ďalšími sú abonenti, čiže podnikateľské subjekty, ktoré tam majú sídlo alebo prevádzku, zamestnanci a návštevníci. Pre držiteľov ZŤP preukazov vyhradia špeciálne miesta. O tarife a prípadných zľavách rozhodnú poslanci.
Pripravili sme záchytné parkoviská
Už teraz je isté, že mnohí sa budú avizovaným lokalitám vyhýbať. „Ešte na konci minulého roku sme pripravili záchytné parkoviská blízko námestia pre tých, ktorí nebudú ochotní platiť,“ informoval Vavro. Vlani vybudovali parkovacie miesta na Hlohovej, Za poštou, na Ulici SNP a na Závalí. V tomto roku mesto chystá investičnú akciu na Ulici Mateja Bela, kde by malo pribudnúť približne 50 miest. „Pokiaľ niekde prebiehajú stavebné úpravy, paralelne s nimi sa snažíme vytvárať i parkovacie plochy. Je to tak lacnejšie,“ dodal konateľ technických služieb. V rámci úprav medzi Podzámskou a Michalskou plánujú vybudovať 15 miest.